دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.

بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز 8، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

  • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
  • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
  • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
  • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-1

غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.

برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.

دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.

برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i'm roaming در حالت Off هستند.

بررسی دیتا‌ی مصرفی

برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-2

بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

metered-WiFi-connections-Win8-3

از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز 8 هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.

 

 مقایسه زیر با یک سیستم فوق العاده انجام شده است که از یک پردازنده Intel Core i7-3960X دارای رم ۶GB of DDR3-1866 و از گرافیک قدرتمند GeForce GTX 670 و البته از مادربردAsrock X79 Extreme11 استفاده میکند.در ضمن این سیستم از هارد Samsung Spinpoint F1 1TB بهره میبرد.

همانطور که ملاحظه میکنید زمان راه اندازی ویندوز ۸ تقریبا ده ثانیه کمتر از ویندوز۷ است که یک تفاوت اساسی محسوب می شود.

 

اینجا هم ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است .همان طور که میبینید این سیستم با ویندوز۸ چهار ثانیه زودتر شات دان شده است.

همانطور که در نمودار مشاهده میکنید خوشبختانه یا متاسفانه فرق محسوسی با هم ندارند.

این تست به تست ۳Dmark معروف است .ازاین تست نیز برای بررسی قدرت کارت های گرافیک استفاده میشود .همانطور که در نمودار میبینید اینبار ویندوز هفت با کمی اختلاف پیروز میدان است.

 

تست PCMark نیز به منظور تست قدرت چندرسانه ای استفاده میشود و همانطور که مایکروسافت قبلا وعده داده بود ویندوز ۸ قدرت خاصی در این مورد دارد.

 

 با استفاده از تست Mozila Kraken میتوان به قدرت مرورگرها  در سیستم عامل های مختلف پی برد  همانطور که در نمودار میبینید ویندوز ۸ در تمام مقایسات برتری نسبی را از آن خود کرده است.

 

ما اینبار برای تست سرعت بارگزاری مرورگها از نرم افزار Google V8 استفاده کردیم که بر حسب امتیاز درجه بندی می شود که امتیاز بیشتریک مرورگر نشان برتری مرورگر است.و اینبار نیز ویندوز۸ رقیب قبلی خود را پشت سر گزاشته است.

صفحه نمایش لپ تاپ خود را با این ابزار، لمسی کنید

لذت استفاده از ویندوز 8 با صفحه لمسی چندین برابر می‌شود، اما اگر به تازگی لپ تاپ غیرلمسی تهیه کرده‌اید یا در این شرایط بد اقتصادی امکان خرید لپ تاپ گران قیمت تازه را ندارید، می‌توانید با یک ابزار ارزان قیمت، صفحه نمایش لپ‌تاپ فعلی خود را لمسی نموده و از رابط کاربری لمسی مدرن ویندوز 8 در آن لذت ببرید.

شرکت هندی Portronics یک ابزار ساده و کاربردی را ساخته است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و صفحه ساده لپ‌تاپ را لمسی می‌کند، به این ترتیب ابزارهای فعلی مبتنی بر ویندوز 7 به راحتی به ابزار سازگار و لمسی مبتنی بر ویندوز 8 تبدیل می‌شوند.

RaK470053PM1272012این ابزار که Handsmate نام دارد از طریق فناوری‌های فراصوت و مادون قرمز کار می‌کند و حتی قادر به پشتیبانی از قلم‌های دیجیتال فراصوتی نیز می‌باشد. این ابزار برای ویندوز 8 طراحی شده است و قادر است همه نوع از لپ‌تاپ‌های غیرلمسی را لمسی کند. به کمک این ابزار برخی از قابلیت‌های چند لمسی ویندوز 8 مانند باز کردن دو انگشت برروی صفحه برای بزرگنمایی نیز میسر می‌شود.

برای استفاده از Handsmate تنها کافی است آن را برروی نمایشگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب کرده و سپس از طریق پورت USB به آن متصل کنید.

Handsmate با قیمت 4999 روپیه هند معادل 92 دلار به زودی وارد بازار هند خواهد شد.

سه شنبه هفته آینده مایکروسافت وصله های تولیدی خود را برای بهبود حفره های امنیتی این ویندوز منتشرخواهد کرد .

 

 به گفته این شرکت وصله هایی نیز برای ویندوزXP,Vista,Seven,Windows Server 2003,2008 تولید شده است.مایکروسافت ۵ تا از این وصله ها را بسیار حیاتی خوانده که به منظور جلوگیری از ورود حملات هکرها به این ویندوز طراحی شده است.برای دریافت این وصله ها نیز کافی است ویندوز آپدیت خود را در وضعیت فعال قرار دهید در این صورت ویندوز به صورت خودکار این وصله ها را دریافت و روی کامپیوترشما نصب می کند.البته جدای این چند وصله امنیتی چند وصله دیگر نیز برای این ویندوز در نظر گرفته شده است که کاربر باید به طور دستی آنها را نصب کند .ما هم امیداواریم با نصب این وصله ها از ورود حملات هکرها هرچه بیشتر و بهتر جلوگیری شود

در حالی که طبق آمار منتشره در حال حاضر حدود ۱% از کاربران از ویندوز ۸ مایکروسافت استفاده میکنند ، هنوز عده ای در این فکر هستند که آیا از همان سیستم عامل قبلی خود استفاده کنند یا به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند ؟؟


۱- راه اندازی سریع : طبق آزمایشاتی که روی یک کامپیوتر با ویندوز۸ به عمل آمده می توانیم به جرأت بگیم که تقریبا دوبرابر سرعت راه اندازی ویندوز۸ بیشتر از ویندوز۷ با همان سیستم میباشد.حتی در مقایسه با جدیدترین سیستم عامل مک نیز ویندوز۸ پیروز از میدان بیرون آمده است.
۲- دنیایی از برنامه : ویندوز۸ دنیایی از برنامه های متنوع و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که نیازهای هر نوع کاربری با هر سلیقه ای را می تواند برآورده کند.چیزی که در ویندوز۷ وبسیاری از سیستم عامل های دیگر تقریبا غیرممکن بود.
۳- ترکیب SkyDrive با ویندوز۸ :سرویس Cloud مایکروسافت راه خود را در بین کاربران باز کرده ,راهی بیشتر از صرفا یک ذخیره آنلاین.
۴- امنیت بهتر والبته آپدیت بدون اجازه کمتر: شبکه PC Magazine این نسخه از ویندوز را ایمن ترین نسخه ویندوز مایکروسافت تا کنون دانسته است .
۵- کسب رتبه اول در Touch Input : این نسخه از ویندوز از یک سیستم Touch پیشرفته برخوردار است به طوری که گاهی اوقات از گوشی های آیپد آپل نیز پیشی گرفته است.

  • Windows 8

اگـر کاربــر ویندوز هستید حتـماً می‌دانید در مـواقعی بعد از اجرا اپلیکیشن ابتدا باید آن را به حالت تمام صفحه (Maximize) ببرید تا رابـط کاربری آن را بهــتر در دستـرس داشته باشید. در ویندوز می‌توان با انجام چند حرکت ســاده، اپلیــکیشن‌ها را وادار به اجرای همــیشگی در حـالت تمام صفــحه کــرد.

گام اول:

آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.

گام دوم:

بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

Notepad-Shortcut-Properties

گام سوم:

در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.

Run-Window

گام چهارم:

حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.

به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.

علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.

اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید.

همان طور که می دانید در آخرین نسخه ویندوز یا همان ویندوز ۸ دکمه استارت از صفحه نمایش حذف شده و به جای آن کاربران مجبور به استفاده از منوی کاربری هستند.

به گزارش ورد آی تی؛ شاید استفاده از منوی یا رابط کاربری فواید زیادی داشته باشد ، اما شاید بعضی از کاربران تمایل داشته باشند با حفظ سنت های قدیمی از همان نوار استارت استفاده کنند. در این آموزش شما را با برنامه رایگان و جدید Start W8 آشنا خواهیم کرد و با استفاده از این برنامه توانایی اضافه کردن Start Menu قدیمی ویندوز را بدون هیچ تغییری در ویندوز جدید خود خواهید داشت.

چگونگی اضافه کردن منو استارت توسط برنامه Start W8

برای اضافه کردن منو استارت به ویندوز ۸ خود پس از دانلود و نصب برنامه Start W8 توسط لینک موجود در پایین همین نوشته در اولین اجرای این برنامه با صفحه ای همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد. اگر دوست دارید در هنگام وارد شدن به حساب کاربری خود در ویندوز ۸ همانند نسخه های قبلی ویندوز به محیط دسکتاپ وارد شوید و دیگر با صفحه شروع و یا همان Start Screen ویندوز ۸ روبرو نشوید گزینه Switch to Desktop after signing in را تیک دار کنید و بر روی گزینه Menu item از لیست سمت چپ این پنجره کلیک کنید.

 

پس از مراجعه به قسمت Menu item این برنامه توانایی انتخاب گزینه‌هایی که دوست دارید به صورت پیش فرض در Start Menu ویندوز شما نمایش داده شوند را خواهید داشت. پس از انتخاب گزینه های مورد نیاز خود با کلیک بر روی دکمه OK کار نصب و پیکربندی برنامه Start W8 به پایان می‌رسد و می توانید از منوی استارت اضافه شده به گوشه‌ی نوار ابزار دسکتاپ خود استفاده کنید.

پس از نصب این برنامه دکمه Win صفحه کلید شما همانند گذشته برای باز کردن منوی استارت اختصاص می یابد و برای دسترسی به محیط Start Screen ویندوز ۸ و استفاده از App های طراحی شده برای این محیط می توانید بر روی گوشه چپ و پایین تصویر کلیک کنید. توجه داشته باشید فیلد جستجوی موجود در Start Menu اضافه شده به ویندوز ۸ شما همانند نسخه های قدیمی توانایی اجرای فرمان هایی که توسط برنامه Run قابل اجرا هستند را خواهد داشت.

دانلود برنامه رایگان Start W8

حجم فایل: ۴۳۰ کیلوبایت

سازگاری: این برنامه بر روی تمامی نسخه های انتشار یافته ویندوز ۸ قابل استفاده است.

لینک دانلود: Start W8


چگونه اپلیکیشن‌های خارج از فروشگاه ویندوز را در ویندوز ۸ نصب کنیم؟

سایدلودینگ در سیستم‌عامل‌های مختلف به معنی داشتن امکان نصب و استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که هنوز مراحل رسمی توزیع همگانی خود را سپری نکرده‌اند. قبلا در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS این امکان وجود داشت؛ کاربران iOS با جیلبریک کردن دستگاه خود و کاربران اندروید با انتخاب چند گزینه در بخش تنظیمات، می‌توانستند این امکان را  فعال کنند. با عرضه ویندوز ۸ و شکل‌گیری فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز، انتظار می‌رفت که مایکروسافت هم در سیستم‌عامل جدید خود این امکان را فراهم آورد. اگر می‌خواهید با چگونگی فعال کردن این امکان در ویندوز ۸ آشنا شوید، با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید.

سایدلودینگ در ویندوز ۸ تکنیکی است که احتمالا خیلی از کاربران به دلایل مختلف به آن نیاز داشته باشند. مهم‌ترین دلیل اینکه هر اپلیکیشنی در فروشگاه ویندوز ۸ در دسترس نیست. بعضی از آن ها نمی‌توانند تمامی استانداردهای مورد نظر مایکروسافت را فراهم آورند و حتی گاهی اوقات شخص برنامه‌نویس اقدامات لازم را برای عرضه اپلیکیشن خود در فروشگاه انجام نداده است. همچنین توسعه‌دهندگان همواره مجبورند که قبل از عرضه نهایی اپلیکیشن خود در فروشگاه ویندوز آن را مورد تست و ارزیانی قرار دهند. انجام تمامی این اقدامات تنها از طریق امکان سایدلودینگ ممکن است.

اول از همه شما باید تغییری را در تنظیمات ویندوز اعمال کنید که به شما اجازه نصب هر نوع اپلیکیشنی داده شود:

برای ویندوز ۸ پرو و اینترپرایز:

۱. در صفحه استارت عبارت gpedit.msc را وارد کنید و وارد قسمت Group Policy ویندوز شوید.

۲. از مسیر زیر وارد قسمت App Package Deployment شوید:

Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> 
Windows Components -> App Package Deployment

۳. روی گزینه Allow all trusted apps to install دوبار کلیک کرده، Enable را انتخاب و سپس OK کنید.

برای نسخه‌های دیگر:

مقدار عبارت زیر را به ۱ تغییر دهید:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwarePoliciesMicrosoftWindowsAppxAllowAllTrustedApps

نصب اپلیکیشن:

برای نصب اپلیکیشن‌ها بدون استفاده از فروشگاه به فایل appx. برنامه احتیاج داریم. بعد از تهیه این فایل با استفاده از Windows PowerShell و دستور زیر می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را به راحتی نصب کنید:

add-appxpackage C:app1.appx

که در آن app1.appx نام فایل اپلیکیشن و C:app1.appx آدرس مکانی است که این فایل در آن قرار دارد.

چطور از قابلیت مشابه منوی استارت ویندوز 8 استفاده کنیم؟

حذف منوی استارت در ویندوز ۸ باعث شده تا برخی برنامه‌های جانبی برای بازگرداندن این منو تولید شود، ولی اگر علاقه‌ای به استفاده از این برنامه‌ها ندارید، باید به شما بگوییم که در خود ویندوز ۸ منویی شیه به منوی استارت وجود دارد. در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

حال که ویندوز ۸ را روی سیستم خود نصب نموده‌اید یا دستگاهی جدید با ویندوز ۸ خریداری نموده‌اید، احتمالا دلتان برای منوی استارت تنگ شده است.

سرفیس، تبلت یا لپ‌تاپ و یا هر دستگاه ویندوز ۸ خود را روشن کنید و اشاره‌گر را در گوشه سمت چپ پایین قرار دهید. حال کلیک راست نمایید تا منویی مشابه تصویر زیر مشاهده نمایید.

win8-start-menu-1

انجام این کار در ویندوز ۷ منجر به مشاهده منوی زیر می‌گردد.

win8-start-menu-2

بله به همین راحتی شما یک منوی استارت ساده در ویندوز ۸ را دارید که می‌توانید از آن برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات استفاده نمایید.

۹۹٪ کاربران این منو را پیدا نمی‌کنند و از وجود آن اطلاعی ندارند، بنابراین به سراغ صفحه استارت مترو می‌روند.

اگر از وجود چنین منویی اطلاع نداشتید، حالا می‌توانید سریع‌تر به خواسته خود برسید.

چنانچه در پی نصب ویندوز ۸ هستید و رایانه شما از DVD خوان برخوردار نیست، شما تنها نیستید. اینکه دارای یک DVD ویندوز ۸ یا یک فایل ISO ویندوز ۸ که از مایکروسافت دانلود کرده اید، باشید، می توانید از ابزار رایگان مایکروسافت برای رونوشت (کپی) فایل های نصب ویندوز ۸ به یک USB درایو یا حافظه فلش و نصب ویندوز ۸ از USB درایو استفاده نمایید.

ما از “ابزار دانلود USB/DVD ویندوز ۷″ رسمی مایکروسافت برای این منظور استفاده خواهیم کرد. نگذارید که نام شما را بفریبد – این تنها برای ویندوز ۷ نیست، این ابزار با ویندوز ۸ نیز کار می کند. شما به USB درایوی با ظرفیت حداقل ۴GB نیاز خواهید داشت که متناسب با فایل نصب ویندوز ۸ باشد. محتویات USB درایو با این روند پاک خواهند شد، پس نخست از فایل های مهم پشتیان تهیه نمایید.

ایجاد یک فایل ISO ویندوز ۸

برای رونوشت (کپی) ویندوز ۸ به یک USB درایو یا حافظه فلش، شما نخست نیاز به ایجاد یک فایل ISO از دیسک ویندوز ۸ خواهید داشت. چنانچه پیش از این یک فایل ISO ویندوز ۸ که از مایکروسافت دانلود کرده اید، در اختیار دارید، بهتر است ادامه دهید. اگر نه، می توانید از یکی از این برنامه های کاربردی رایگان برای ایجاد یک فایل ISO استفاده نمایید. برنامه را نصب کنید، دیسک ویندوز ۸ را درون درایو نوری یک رایانه قرار دهید، و از برنامه برای ایجاد یک فایل ISO از آن استفاده کنید.

دانلود و اجرای ابزار دانلود USB/DVD ویندوز ۷ مایکروسافت

هم اکنون نیاز به دانلود ابزار دانلود USB/DVD رایگان ویندوز ۷ مایکروسافت خواهید داشت. در مورد نام آن نگران نباشید؛ با ویندوز ۸ کار خواهد کرد.

پس از نصب، ابزار را راه اندازی کنید و تصویر (image) ISO ویندوز ۸ که ایجاد کرده یا از مایکروسافت دانلود کرده اید را در مرورگر آن بیابید.

برای ادامه، نوع رسانه دستگاه USB را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که USB درایو به رایانه تان وصل شده است و آن را از فهرست انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، USB درایو می بایست حداقل ۴GB فضای آزاد داشته و محتویات آن پاک خواهند شد.

این ابزار اکنون USB درایو تان را فرمت کرده، آن را به صورت راه انداز (bootable) درآورده، و فایل های نصب ویندوز ۸ را در آن رونوشت (کپی) خواهد کرد. این کار چند دقیقه ای طول خواهد کشید. هنگامی که کار ابزار به پایان رسید، شما پیام “پشتیان گیری به اتمام رسید” را مشاهده خواهید کرد.

نصب ویندوز ۸

اکنون شما می توانید ویندوز ۸ را از طریق USB درایو نصب کنید. چنانچه بخواهید ویندوز ۸ را بر روی رایانه ای که در حال حاضر دارای ویندوز است نصب کنید، می توانید USB درایو را وارد رایانه نموده و در مرورگر ویندوز، USB درایو را بیابید و برنامه setup.exe را در آن راه اندازی کنید. با این کار فرایند نصب آغاز خواهد شد. چنانجه ویندوز ۷ را نصب کرده باشید، می توانید اجرای ارتقاء (upgrade) را بجای نصب دوباره کامل و بی نقص که تمامی فایل هایتان را حذف می کند، انتخاب نمایید.

چنانچه از رایانه ای بدون ویندوز نصب شده روی آن برخوردارید، نیاز به خودراه اندازی (boot) رایانه از طریق USB درایو خواهید داشت. USB درایو را وارد رایانه نموده، سپس آن را دوباره راه اندازی (restart) کنید. این می بایست به طور خودکار از طریق USB درایو خودراه اندازی شده، که فرایند نصب ویندوز ۸ شروع می شود.

چنانچه این کار به طور خودکار اتفاق نیفتاد، نیاز خواهید داشت تا فرمان خودراه اندازی (boot) در بایوس (BIOS) تان را تغییر دهید. کلیدی که هنگام روشن کردن رایانه تان نمایان می شود را بفشارید (اغلب Delete یا F2)، بخش فرمان خودراه اندازی را در بایوس تان مشخص کنید، و اولویت USB درایو تان را افزایش دهید به طوری که رایانه تلاش خواهد کرد تا از USB درایو خود راه اندازی شود. تنظیمات را ذخیره کنید و پس از تغییر این گزینه، از بایوس خارج شوید. برای راهنمایی های دقیق تر در مورد دسترسی به بایوس و تغییر فرمان خودراه اندازی (boot) تان، به کتابچه راهنمای رایانه تان (یا کتابچه راهنمای مادربرد تان، چنانچه خود رایانه تان را درست کرده اید) مراجعه کنید. رایانه های گوناکون از بایوس های مختلف که دارای رابط کاربری متفاوت هستند استفاده می کنند و نیاز به فشردن کلید های مختلف برای باز شدن می باشد.

پس از انجام این فرایند، قادر خواهید بود تا ویندوز ۸ را از طریق USB درایو نصب کنید، همان گونه که می توانستید از طریق یک DVD این کار را انجام دهید – USB درایو دقیقا همانند یک DVD نصب، رفتار کرده و گزینه های اجرای ارتقاء و نصب تمیز و کامل را ارائه می کند. شما می توانید USB درایو را درون هر رایانه ای قرار داده و از آن برای نصب ویندوز ۸ استفاده کنید. این کار می توانست راحت باشد چنانچه مایکروسافت پشتیبانی بهتری برای این کار ارائه می کرد و نیازی نبود که ابزاری طراحی شده برای ویندوز ۷ را دانلود کنیم، اما این روند به نسبت آسان است.

منبع: MakeUseOf

 

اینک سالی مهم برای مایکروسافت است. آنها از نگارش تازه ای از مجموعه سودمند آفیس شان خبر دادند، ویندوز ۸ مهیّای راه اندازی است، و غول نرم افزاری سرانجام فرصت را برای ورود به بازار تبلت غنیمت شمرده است. وانگهی، آسیاب شایعات بیانگر این است که اکس باکس (Xbox) بعدی در حال حاضر در دست تهیه است. پس از تملک آن به وسیله مایکروسافت در سال ۲۰۱۱، اسکایب (Skype) به یکی دیگر از پیشنهاد ها و پیشکش های اصلی آن بدل شده است. نرم افزار پلتفرم متقابل یا چندگانه VoIP برای تمامی میزکار های (دسکتاپ) بزرگ و سیستم عامل های تلفن همراه، شامل ویندوز، OSX ، لینوکس، iOS ، اندروید و ویندوز فون موجود است. یکی از همتا های بزرگ اسکایپ که برای مدتی طولانی در حال از دست دادن صحنه بود، نگارش Modern UI یا مترو (فروشگاه ویندوز) بود، اما دیگر این گونه نیست. برنامه اسکایپ به سبک مترو تنها برای ویندوز ۸ منتشر شده است، و ما باید این را بپذیریم که کاملا قبراق و امروزی احساس می شود. مایکروسافت در اوایل این هفته اعلام کرد که این برنامه در بیست و ششم اکتبر در دسترس خواهد بود، اما به نظر می رسد که شرکت تغییر عقیده داده است. برنامه ای با ویژگی های پربار که به شما اجازه هر دو تماس صوتی و تصویری را می دهد، جایی که دومی از هر دو حالت پنجره ای و تمام صفحه پشتیبانی می کند. این برنامه به طور یکپارچه در پس زمینه اجرا می شود و می تواند در طول تماس ها به سمت چپ یا راست صفحه نمایش (همچون دیگر برنامه های فروشگاه ویندوز) کشیده شود.

شبیه به دیگر برنامه های مترو، اسکایپ را نیز می توان از فروشگاه ویندوز (Windows Store) دانلود کرد. پس از آنکه وارد ویندوز شدید، فروشگاه ویندوز را از صفحه شروع (Start Screen) باز کنید. برنامه در حال حاضر در مقابل صفحه نمایان است، اما چنانچه آن را پیدا نمی کنید، از کلیدهای ترکیبی Win + Q برای باز کردن Search Charms استفاده کنید و سپس Skype را بنویسید. Enter را بفشارید تا نتایج پالایش (فیلتر) شوند، اسکایپ را از صفحه اصلی انتخاب کنید تا صفحه فروشگاه ویندوز آن باز شود. با کلیک بر روی دکمه نصب، فرایند دانلود آغاز می گردد.

پس از راه اندازی، می توانید یا وارد حساب کاربری موجود اسکایپ تان شوید یا اینکه برای یک حساب جدید ثبت نام کنید. به نظر می رسد مایکروسافت اکنون به شما اجازه ورود یا یکپارچه ساختن حساب کاربری موجود تان با حساب اوت لوک (Outlook) را نیز می دهد (آیا من برای مدتی طولانی در حال از دست دادن این گزینه بودم؟). برای ورود، روی من یک حساب اسکایپ دارم کلیک کنید. همچنین، برای ایجاد یک حساب جدید، به سادگی روی من تازه وارد به اسکایپ هستم کلیک کنید.

رابط کاربری اسکایپ مختصر و مفید بودن و سادگی را ارائه می کند. این از همان نشان و امضاء یعنی رنگ آبی روشن که همگی ما می شناسیم، برخوردار است. صفحه اصلی چشم اندازی کلی از پیام های فوری، علاقه مندی ها و افراد (مخاطبین) اخیر تان را ارائه می دهد. کاشی های افراد به شما اجازه دسترسی به مخاطبین، و تصاویر نمایش داده شده آنها که به صورت کاشی نمایان است را می دهد.

بخش پیام فوری (IM) مخاطب انتخاب شده به شما اجازه فرستادن پیام های فوری، یا برقراری تماس به طور مستقیم از طریق زدن روی دکمه شماره گیر (Dialer) به سمت راست را می دهد. چنانچه می خواهید تماس های تصویری برقرار کنید، مطمئن شوید که پیش از این از وب کمی متصل به رایانه تان برخوردارید. کلیک کردن روی دکمه (+) کنار شماره گیر، شما را قادر می سازد تا مخاطبین گوناگونی را برای یک گفتگوی گروهی بیفزایید.

تماس تصویری، تصویر نمایش داده شده مخاطب، همچنین کنترل های ناوبری یا هدایت برای قطع کردن صدا (Mute)، پیام فوری، صفحه شماره گیری و قطع تماس را نشان می دهد. کیفیت صدا کاملا بی نظیر است، البته این ممکن است به سرعت اینترنت شما بستگی داشته باشد.

راست کلیک کردن درون این پنجره به شما گزینه های بیشتری را در پایین، همچون افزودن مخاطب به علاقه مندی هایتان و مشاهده نمایه (پروفایل) و حذف را نشان می دهد.

تماس های تصویری از سوی دیگر همانند یک charm نیز عمل می کند، و شامل کنترل های ناوبری در پایین می باشد. این از نمایش تصویر در تصویر پشتیبانی می کند، و جریان آنلاین ویدئو هایتان را در پایین سمت راست نشان می دهد.

شماره گیر یا صفحه شماره گیری به شما امکان نگاهی زیرچشمی و گذرا به اعتبار اسکایپ موجودتان را ارائه می دهد. این همچنین تماس های اخیری که برقرار کرده اید را نمایش می دهد، و می توانید بی درنگ اعتبار بیشتری از طریق کلیک کردن بر روی خرید اعتبار اسکایپ، خریداری کنید.

اسکایپ برای ویندوز ۸ به شما اجازه تغییر مشاهده تنظیمات خاص برنامه از فهرست گزینه ها را می دهد. این فهرست با کلیک کردن تنظیمات از نوار Charms و سپس زدن گزینه ها قابل دسترسی است. این به شما اجازه تنظیم شماری از ویژگی ها، همچون میکروفون و بلندگوها در پایین صدا، دوربین و ویدئو ورودی و به اشتراک گذاری صفحه نمایش در پایین ویدئو را می دهد. به همین ترتیب، این شما را قادر می سازد تا تماس های ورودی و پیام های فوری را محدود کرده، تاریخچه گفتگوها را پاک کنید و وضعیت پاسخ خودکار به تماس ها را تغییر دهید.

به طور کلی، استفاده از برنامه اسکایپ مترو، سریع و آسان است و چهره Modern UI یا مترو آن چشمگیر و خیره کننده به نظر می رسد. آزمایش بر روی ویندوز ۸ ، ویرایش ۶۴ بیت انجام گرفته است.

در نسخه های قبلی ویندوز فیلتر SmartScreen یکی از ویژگی های اینترنت اکسپلورر بود. حال در ویندوز ۸ تبدیل به بخشی از فایل سیستم ویندوز شده است. اما چگونه بدانیم که فایل دانلود شده است؟ و از کجای PC سرچشمه گرفته است؟ پس در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

 Magic چیست؟

Magic که معادل فارسی آن سحر و جادو است و در واقع یک تکنولوژی نسبتا ساده است که از Internet Zones یا مناطق اینترنت تشکیل شده است.

می توانیدبه تنظیمات Internet Zones از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر دسترسی داشته باشید که در مکان های مختلف اینترنت استفاده می شود. هرگاه یک فایل را  از طریق Internet zone دانلود میکنید با شناساگر special Zone برچسب گذاری می شود و این شناساگر در جریان داده ها ذخیره می شود. حال با نوشتن اسکریپت کد زیر می توان لیست فایل های دانلود شده را مشاهده کنید. البته این کد با زبان برنامه نویسی PowerShell  تهیه شده است.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Get-Item $File.FullName -Stream *
}

دور زدن SmartScreen در ویندوز ۸

ابتدا باید روی فایل کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب نمایید سپس روی گزینه Unblock کلیک نمایید. که معادل اسکریپتی آن همانند زیر است.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Unblock-File –Path $File.Fullname
}

راه دیگر دور زدن smart screen این است که وب سایت هایی را که از intranet zone دانلود میکنید در مرورگر اینترنت اکسپلورر وارد کنید.

ممکن است لیست این وب سایت ها را گم کنید کد زیر به شما کمک می کند که لیست وب سایت ها را مشاهده کنید.

$Files = Get-ChildItem -Path C:\Users\Taylor\Downloads
foreach($File in $Files)
{
Get-Item $File.FullName -Stream * | %{if($_.Stream -like “Zone*”){$File.Name}}
}

آیا برایتان پیش آمده که در حال گوش دادن به موسیقی در رادیو باشید و بخواهید همان موزیک را در رایانه خود نیز داشته باشید.؟ گاهی حتی نام خواننده یا سازنده آهنگ DJ را نیز نمی دانید. شاید اولین کار برای پیدا کردن آهنگ مورد نظر , جستجو  متن آن در گوگل باشد.اما گاهی این روش با اطلاعات کمی که در اختیار دارید جوابگو نیست و شاید به صفحه ی با تعداد زیاد موسیقی بر بخورید , و پیدا کردن موزیک مورد نظر کمی دشوار شود , تقریبا به دشواری گوش دادن به هر موسیقی..!! اگر جستجو بر اساس متن یا دیگر اطلاعات,  مورد علاقه شما نیست و با آن به نتیجه نمی رسید, می توانید از برنامه هاو سرویس های که از نام هنرمند و نام آهنگ برای جستجو دقیق تر موزیک استفاده می کنند بهره ببرید.

Shazam نام برنامه ی است که دقیقا نیاز شما را برای رسید به آهنگ های که دوست دارید برآورده می کند. این اپلیکیشن از موزیک در حال پخش اطلاعاتی مانند نام هنرمند, نام موزیک ,نام آلبوم, ,ولینک های موجود در وب مربوط به موسیقی پخش شده را برای شما نمایش می دهد. این برنامه در حال حاظر برای سیستم عامل های محبوب موبایل (IOS، اندروید و ویندوز فون ۷) در دسترس است و نسخه ویندوز ۸ معمولی و RT به تازگی عرضه شده است.

Untitled44

برای دریافت برنامه, فروشگاه ویندوز (Windows Store) را باز کنید و در نوار جستجو عبارت “shazam” را وارد کنید. در نتایج جستجو در سمت چپ بر روی کاشی Shazam کلیک کنید.

Shazam-Store-Search

با کلیک بر روی دکمه Install دانلود و نصب برنامه بر روی ویندوز ۸ شروع می شود.

Shazam-Store-Main

مانند سایر نسخه های برنامه Shazam برای دیگر سیستم عامل ها ,این نسخه ویندوز نیز بسیار ساده و زیبا و البته کاربردی طراحی شده است. صفحه اصلی برنامه شامل آرم Shazam در سمت چپ و تمامی آهنگ های شناسایی شده در سمت راست است. با کلیک بر روی لگوی برنامه می توانید به موزیک ها گوش بدهید.

Shazam-Main

در اولین اجرا از شما سوال می شود که آیا اجازه دسترسی برنامه به میکروفون (microphone) را فراهم می کنید یا خیر. با کلیک بر روی گزینه Allow به مرحله بعد بروید.

Shazam-Permission

هنگامی که برنامه Shazam یک موزیک را شناسایی و شناخته شده قرار می دهد , اطلاعات متا این موسیقی مانند: نام آهنگ، نام خواننده، آلبوم، برچسب، سبک، و سایر اطلاعات مربوطه، از جمله فیلم های یوتیوب، بررسی آلبوم، شعر، بیوگرافی، توصیه ها و غیره، نمایش میابد. البته امکان مشاهده همه آنها در یک پنجره کوچک میسر است که با کلیک بر روی دکمه برگشت back در سمت چپ به صفحه اصلی برنامه بر می گردید.

Shazam-Search

با انتخاب موزیک مورد علاقه از لیست , امکان مشاهده متن موزیک به سادگی میسر است.

Screenshot.23567.1000004

برنامه ی Shazam برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ عرضه شده است. البته نسخه های ویندوز تازه کار هستند و به کیفیت و کاربردی نسخه موبایل خود نمی رسند.برای دریافت و مشاهده صفحه اصلی برنامه در فروشگاه ویندوز اینجا را مشاهده کنید.

نسخه های موبایل برنامهShazam

همینطور که اشاره کردیم نسخه های این برنامه برای سیستم عامل های موبایل(IOS، اندروید و ویندوز فون) نیز وجود دارد. بهتر است بگوییم Shazam ابتدا برای موبایل عرضه شده و سپس برای رایانه و ویندوز ۸ طراحی شده است.برای دریافت رایگان بعضی از نسخه های سیستم عامل موبایل از وب سایت رسمی برنامه در اینجا بازدید کنید.

 

منبع : گویا آی تی

برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

چگونه یک دیسک تعمیر Repair Disc درست کنیم؟



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

دانلود جدیدترین نسخه کرک ویندوز 8 - فعال سازی و رفع محدودیت زمانی ویندوز 8

دانلود جدیدترین نسخه کرک ویندوز 8، آخرین تغییرات در 16 شهریور 91

پس از نصب ویندوز 8، مایکروسافت به مدت 30 روز به شما فرصت می دهد تا از ویندوز استفاده کنید و آن را مورد سنجش خود قرار دهید و چنانچه از قابلیت های ویندوز راضی بودید می بایستی نسبت به خرید شماره سریال قانونی اقدام کرده و ویندوز خود را از طریق اینترنت فعال کنید، ولی از آنجایی که بسیاری از کاربران ایرانی ویندوز را به صورت غیر قانونی نصب می کنند و از طرفی هم امکان خرید ویندوز برای بسیاری از کاربران مهیا نیست، کاربران همواره به دنبال رفع این محدودیت زمانی ویندوز 8 هستند.

به دلیل اینکه به تازگی ویندوز 8 منتشر شده است، هنوز کرک 100% مطمئنی برای این ویندوز ارائه نشده است در ادامه این مطلب شما می توانید جدیدترین کرک های عرضه شده جهت رفع محدودیت زمانی ویندوز 8 و نحوه فعال سازی آن را دریافت کنید.

+جهت اجرای فایل های کرک می بایستی بر روی آن راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید.

+دانلود - 12.50 مگابایت


اگر اهل دانلود فایل‌های حجیم از اینترنت باشید حتماً با فایل‌هایی برخورد کرده‌اید که به صورت چند تکه و با پسوند 001، 002، 003 و... برای دانلود قرار داده شده‌اند. این فایل‌ها در اصل یک فایل هستند که به چند قطعه تبدیل شده‌اند تا دانلود آنها برای کاربران آسان‌تر باشد. عموم این فایل‌ها توسط نرم‌افزاری به نام HJSplit تکه تکه شده‌اند و به وسیله همین برنامه هم می‌توان آن‌ها را هم چسباند و در نهایت از فایل مورد نظر استفاده کرد. اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این برنامه وجود نداشته باشد، در نتیجه در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:

 

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Command Prompt را اجرا کنید.

 

با کمک دستور cd به پوشه‌ای که فایل‌ها در آن می‌باشد بروید. به عنوان مثال:

cd C:\Users\USERNAME\Downloads

اکنون فرض می‌کنیم ما 3 تکه فایل با اسامی File.rar.002 ،File.rar.001 و File.rar.003 در اختیار داریم و قصد داریم این سه تکه فایل را به یک فایل واحد با نام دلخواه مثلاً Mshow.rar تبدیل کنیم. از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:

copy  /b  File.rar.001  +  File.rar.002  +  File.rar.003  Mshow.rar

پس از فشردن Enter، چند لحظه صبر کنید تا پیغام 1file(s) copied ظاهر شود.

 

اکنون در صورتی که به محلی که فایل‌ها در آنجا قرار داشتند بروید خواهید دید که فایل یکپارچه ایجاد شده است و قابل استفاده است.

 

به این نکته دقت داشته باشید که پسوند نهایی فایل‌ با پسوند فایل‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال در این دستور پسوند ما rar. بود.

 

همچنین محدودتی در درج فایل‌های تکه شده وجود ندارد و بایستی آن‌ها را به وسیله کاراکتر + از هم جدا کرد.

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 146
بازدید دیروز : 567
بازدید هفته : 1051
بازدید ماه : 1970
بازدید کل : 59544
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم