دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

بسیاری از کاربران ویندوز نمی‌دانند که به چه آسانی می‌توانند تنظیمات و حتی فایل‌های اختصاصی خود را از یک کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید و یا حتی از ویندوز قبلی به ویندوز جدید منتقل نمایند.

به هر حال یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که پس از خرید کامپیوتر نو انجام می‌دهید، انتقال فایل‌ها و هر آنچه که در سیستم قبلی داید به سیستم جدید است.

با استفاده از قابلیت Windows Easy Transfer نه تنها فیلم‌ها و عکس‌ها و اسناد و تنظیمات، بلکه حتی اکانت‌ها و ایمیل و تنظیمات برنامه‌های مختلف را نیز می‌توان به آسانی بین سیستم منتقل نمایید. در واقع تنها چیزی که بدین ترتیب نمی‌توان منتقل ساخت، برنامه‌های نصب شده روی ویندوز هستند.

قابلیت Windows Easy Transfer در ویندوز‌های ایکس‌پی، ویستا، ۷ و ویندوز۸ قابل پشتیبانی است. این برنامه در ویندوز ۷ از قبل نصب شده است و با جستجویی ساده در ویندوز می توان آن را یافت. اما برای ویندوز ایکس‌پی و ویستا باید توسط کاربر نصب گردد.

easy-transfer-01.jpg

۱-     ابتدا باید اکانت Administrator  به هر دو سیستم لاگین باشید. سپس برنامه Windows Easy Transfer را در هر دو سیستم اجرا نمایید. در این برنامه باید نوع سیستم (قدیمی یا جدید ) مشخص گردد.

 windows-7-easy-transfer-8

۲-     اکنون باید نحوه انتقال فایل‌ها و تنظیمات را مشخص نمایید. برای این انتقال می‌توانید از سی‌دی، دی‌وی‌دی، هارددیسک اکسترنال، شبکه، حافظه USB و یا حتی کابل مخصوص انتقال ویندوز استفاده نمایید. البته این موضوع آخر اصلا پیشنهاد نمی‌گردد زیرا هم باید مدتی را صرف یافتن کابل USB مختص این کار کنید. هم اینکه مبلغ قابل ملاحظه‌ای بابت آن بپردازید.

حین انتقال به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی، از شما رمز عبوری پرسیده می شود و باید همین رمز را حین انتقال به سیستم جدید وارد نمایید.

۳-     برنامه بعد از طی چند مرحله ساده، هارددیسک سیستم را برای یافتن فایل‌ها و تنظیمات قابل انتقال جستجو می‌نماید. سپس می‌توانید ببینید برای انتقال فایل‌های قابل انتقال چه میزان فضا مورد نیاز است. اگر نیاز به انتقال بخشی از فایل‌های لیست شده را نداریدف کافیست تیک کنار آن را بردارید.

روند کار در ویندوز ایکس‌پی کمی متفاوت با ویندوز ۷ است.

۴-     پس از کپی فایل‌ها و تنظیمات مورد نظر، اکنون در سیستم جدید باید مشخص کنید که این کامپیوتر مقصد است( کامپیوتر تازه خریداری شده). پس از چند مرحله ساده، باید مسیر فایل تهیه شده از سیستم قبلی را به این سیستم جدید منتقل نمایید.

۵-     لازم به توضیح است چنانچه در سیستم قبلی چندین پروفایل داشته باشید، در سیستم جدید می‌توانید تعیین کنید که کدام پروفایل انتقال یابد. حتی با اینکه برخی از فایل‌ها و تنظیمات را نیز کپی کرده‌اید، در سیستم جدید می‌توانید با حذف تیک کنار آنها از انتقال موارد مورد نظر جلوگیری به عمل آورید.

دقت داشته باشید چه در مرحله کپی از سیستم قدیمی و چه در مرحله انتقال به سیستم جدید، هیچ کار دیگری با سیستم انجام ندهید تا با دردسر اضافه مواجه نشوید.

 windows-easy-transfer20

۶-     پس از انتقال روی See what was transferred  کلیک کنید تا ببینید چه فایل‌ها و تنظیماتی روی سیستم جدید منتقل شده‌اند. البته این کار را بعدا نیز می‌توان انجام دهید که در این صورت باید به گزارش Windows Easy Transfer در منوس استارت مراجعه کنید.

منبع:windows-7-easy-transfer-xp.en.softonic.com

 

اگر فردی از دیوارهای  امنیتی کامپیوتر شما بگذرد، احتمالا نمی‌خواهد شما از این موضوع باخبر شوید. اگر افراد دیگر بتوانند بدون رضایت شما از کامپیوترتان استفاده کنند اوضاع ممکن است بسیار بدتر از چیزی شود که فکرش را می‌کنید. اما چگونه می‌توان دریافت که کنترل کامپیوتر در اختیار فرد دیگری قرار گرفته؟

روش اول: مرور مرورگر

آسان‌ترین کار این است که مرورگر ویندوز را با دسترسی Administraror  باز کنید. اکنون روی Organize  کلیک کرده و Folder and search options  را انتخاب کنید. روی برگه View  کلیک کنید و در Advance Setting، اطمینان حاصل کنید که گزینه Show hidden files تیک خورده باشد. سپس OK  را کلیک کنید.

advanced-folder-options_sm

اکنون روی باکس جستجو در مرورگر ویندوز کلیک کنید تا چند گزینه پدیدار شود که یکی از آنها Date modified است. روی آن کلیک کنید تا تقویمی با چند گزینه زمانی بیاید که یکی از آنها Earlier this week  است.

 روی یکی از گزینه‌ها کلیک کنید و Enter  بزنید. تمام فایل‌هایی که از تاریخی که انتخاب کرده‌اید تغییر کرده‌اند، از جمله فایل‌های مخفی به عنوان نتایج جستجو برایتان لیست می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید فایل‌های مشکوک را پیدا کنید.

datemodified

البته اکثر بدافزارهای امروزی می‌توانند برچسب‌های زمانی فایل‌ها را تغییر دهند تا در این جستجو نتوانید آنها را پیدا کنید.

بدترین نوع بدافزار روت‌کیت است که نه تنها زمان روی فایل‌ها را دستکاری می‌کند، بلکه کاری می‌کند که سیستم عامل نتایجی برگرداند که انگار همه چیز آرام است و مشکلی وجود ندارد. روت‌کیت می‌تواند اجازه دهد بدافزارهای دیگر مانند، Keyloggerها روی سیستم اجرا شوند. برای کشف اینگونه بدافزارها باید هارددیسک را خارج از ویندوز بررسی کنید.

روش دوم: خارج از ویندوز

آسان‌ترین راه برای بررسی سیستم خارج از ویندوز استفاده از دیسک‌های لایو لینوکس است.

کافی است سیستم را با یکی از این دیسک‌ها بالا بیاورید و سپس سیستم را اسکن کنید. بسیاری از شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای امنیتی دیسک های لایو لینوکس را به نحوی طراحی می‌کنند که بتوانند آنتی‌ویروس ویندوز را در محیطی خارج از ویندوز اجرا کنند. در این حالت روت‌کیت‌ها نمی‌توانند خود را پنهان کنند و قابل شناسایی می‌شوند.

_avira rescue system 3.7_3

یکی از این دیسک‌هها Avira Rescue CD است که جهت شناسایی فعالیت‌های پنهان در خارج از محیط ویندوز کارایی دارد.

هنگامی که سیستم را بوت می‌کنید، دیسک پیام خوشامدگویی را برایتان به نمایش در می‌اورد. کافی است Enter  بزنید و به بوت ادامه دهید. سپس برنامه اسکنر Avira  لود شده و اجرا می‌گردد.

رابطه کاربری نرم‌افزار چهار برگه دارد. اگر می‌خواهید آنتی‌ویروس را آپدیت کنید تا جدیدترین بدافزارها را هم شناسایی کند روی گزینه Update کلیک کرده و Yes  بزنید.

برای اسکن به برگه Configuration بروید. مطمئن شوید در بخش Scan Method ، گزینه All Files انتخاب شده باشد. همچنین تیک Security Privacy Risks Joke Programs  و Runtime Compression Utilities  را هم بزنید.

این گزینه آخر به ویژه مهم است چون برخی بدافزارها به شکلی امن فشرده می‌مانند تا این که سر فرصت باز شده و اجرا شوند.

 _avira rescue system 3.7_2

در نهایت برگه Virus Scanner  را انتخاب کرده و Start Scanner  را بزنید.

هنگامی که اسکن پایان یافت و مشکلات احتمالی رفع شد، می‌توانید Shut down  را بزنید و کامپیوتر را خاموش یا ریستارت کنید. سپس دیسک را از درایو خارج کنید و به ویندوز برگردید.

 منبع:faravirusi.com

ترفند زیبای گوگل برای پیدا کردن سریال و کرک نرم افزارهای مختلف


اكثر مواقع بعد از نصب هر نوع نرم افزاري يكي از دغدغه هاي كاربران نحوه كرك كردن و يا پيدا كردن سريال نرم افزار مورد نظر است . امروز مي خوام بهتون ترفندي بسیار ساده ياد بدم كه مستقيما سريال و كرك برنامه ها رو از گوگل بگيريد .

اگه از عبارت زیر در جستجوی گوگل استفاده کنین بدون مراجعه به سایت خاصی سریال نامبر برنامه مورد نظرتون رو میگیرین.

کد:

appname 94FBR
بجای appname نام برنامه رو بنویسین. بعد به زیر لینکهایی که گوگل بعنوان جواب بهتون میده دقت کنین. سریال رو میبینین.
مثال:
برای ِپیدا کردن پسورد nero متن زیر را جستجو کنید :

nero 94FBR

                       Eset Nod32 Antivirus   دانلود کتاب راهنمای  نرم افزار                                                                                                                           

 

دلایلی برای استفاده از فلش در طراحی وب سایت

 



ادامه مطلب ...

راه صحیح بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

 



ادامه مطلب ...

اگر اهل دانلود فایل‌های حجیم از اینترنت باشید حتماً با فایل‌هایی برخورد کرده‌اید که به صورت چند تکه و با پسوند 001، 002، 003 و... برای دانلود قرار داده شده‌اند. این فایل‌ها در اصل یک فایل هستند که به چند قطعه تبدیل شده‌اند تا دانلود آنها برای کاربران آسان‌تر باشد. عموم این فایل‌ها توسط نرم‌افزاری به نام HJSplit تکه تکه شده‌اند و به وسیله همین برنامه هم می‌توان آن‌ها را هم چسباند و در نهایت از فایل مورد نظر استفاده کرد. اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این برنامه وجود نداشته باشد، در نتیجه در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:

 

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Command Prompt را اجرا کنید.

 

با کمک دستور cd به پوشه‌ای که فایل‌ها در آن می‌باشد بروید. به عنوان مثال:

cd C:\Users\USERNAME\Downloads

اکنون فرض می‌کنیم ما 3 تکه فایل با اسامی File.rar.002 ،File.rar.001 و File.rar.003 در اختیار داریم و قصد داریم این سه تکه فایل را به یک فایل واحد با نام دلخواه مثلاً Mshow.rar تبدیل کنیم. از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:

copy  /b  File.rar.001  +  File.rar.002  +  File.rar.003  Mshow.rar

پس از فشردن Enter، چند لحظه صبر کنید تا پیغام 1file(s) copied ظاهر شود.

 

اکنون در صورتی که به محلی که فایل‌ها در آنجا قرار داشتند بروید خواهید دید که فایل یکپارچه ایجاد شده است و قابل استفاده است.

 

به این نکته دقت داشته باشید که پسوند نهایی فایل‌ با پسوند فایل‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال در این دستور پسوند ما rar. بود.

 

همچنین محدودتی در درج فایل‌های تکه شده وجود ندارد و بایستی آن‌ها را به وسیله کاراکتر + از هم جدا کرد.

موس هوشمند و سبک هم ساخته شد + عکس

“وینتر بیلکو” با انتشار مطلبی بر روی سایت اینترنتی خود در مورد این محصول جدیدش، اعلام کرده که این موس دارای سه کلید….

“وینتر بیلکو” با انتشار مطلبی بر روی سایت اینترنتی خود در مورد این محصول جدیدش، اعلام کرده که این موس دارای سه کلید مستقیما کاربردش برای موس است و یک کلید دیگر نیز برای هنگامی است که از فاصله دور مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش روزگار نو، شرکت آمریکایی “وینتر بیلکو” که مقر اصلی آن در نیویورک است، از جدید ترین محصول خود که یک موس بسیار هوشمند و فوق پیشرفته تولید کرده است.

گفتنی است این موس، بی سیم است و به صورت یک دستکش روی دست را می پوشاند و همین امر باعث شده که استفاده از آن کاری آسان شود.

گفته می شود این موس بی سیم، از فاصل ۱۰٫۵ متری نیز عمل می کند و کاربر می تواند به راحتی در محدوده مورد نظر رفت و آمد و یا تحرک داشته باشد

“وینتر بیلکو” با انتشار مطلبی بر روی سایت اینترنتی خود در مورد این محصول جدیدش، اعلام کرده که این موس دارای سه کلید مستقیما کاربردش برای موس است و یک کلید دیگر نیز برای هنگامی است که از فاصله دور مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب در ادامه می افزاید: این موس هوشمند با کمترین اشاره ای قادر است چندین کار کامپیوتری را انجام دهد. برای مثال با فشار دادن یک کلید برای ورود به ایمیل، به طور خودکار چندین عملیات مورد نیاز برای وارد شدن را انجام می دهد.

تبدیل FAT به NTFS بدون فرمت

 



ادامه مطلب ...

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آکروبات



ادامه مطلب ...

قفل‌ کردن ‌فرم‌ها در ‌اسناد



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

چطور می شود ویندوز ۷ خراب شده را تعمیر کرد؟ (آموزش تصویری)

بدترین اتفاق ممکن برای یک کاربر این است که روزی کامپیوترش را روشن کند و متوجه شود، ویندوز بالا نمی آید. اگر تنها یک بار این اتفاق را تجربه کرده باشید حتما می دانید که چقدر وحشتناک و مایوس کننده است؛ کاربر تمام اطلاعات مربوط به ویندوز را از دست می دهد و باید دوره ای خسته کننده و تکراری را طی کند تا به حالت اولیه بازگردد اما خوشبختانه یک راه حل ساده وجود دارد که شاید خیلی ها از آن غافل باشند؛ استفاده از گزینه ریپیر (Repair) در دی وی دی نصب ویندوز ۷٫

مایکروسافت از آخرین تغییرات گرافیکی ویندوز ۸ رونمایی می‌کند

یکی از ویژگی‌های گرافیکی ویندوز است که در آن پنجره‌ها به صورت شیشه‌ای نمایش داده می‌شوند. این ویژگی گرافیکی در نسخه‌های ویندوز ویستا، ۷ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ به چشم می‌خورد. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که در نسخه‌های آتی ویندوز، ویژگی گرافیکی Aero Glass وجود نخواهد داشت. با اعمال این تغییر گرافیکی و حذف Aero Glass از ویندوز ۸ ، پنجره‌ها به صورت ساده و غیر شیشه‌ای و کاملا مسطح نمایش داده می‌شوند.

تغییری که مایکروسافت در ظاهر گرافیکی ویندوز ۸ اعمال کرده موجب خواهد شد پنجره‌ها در نسخه جدید ویندوز، به صورت سطوح صاف و بدون حالت بازتاب نور و شیشه‌ای نمایش داده شوند.



ادامه مطلب ...

 15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :

 


این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست!

شاید هیچ چیز عذاب‌آور‌تر از نشستن پشت کامپیوتر و تماشای لوگوی ویندوز 7 و انتظار برای بوت شدن ویندوز نباشد. اما اگر منصف باشیم لپ‌تاپ بیچاره شما زمان خیلی بیشتری را در انتظار شما می‌ماند تا کاری را انجام دهید.

خوشبختانه با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید. من برای آن که مزایای اوورکلاک کردن خودتان را نشان دهم، کرونومتر را جلوی خودم قرار داده‌ام و زمانی که با هر کدام از ترفندها ذخیره می‌کنید را ثبت می‌کنم.

پس شما هم با ما همراه شوید و ترفندهای صرفه‌جویی در زمان که در زیر آمده‌اند را دنبال کنید.
 

 

 



ادامه مطلب ...

زندگی عاشقانه رایانه ای !



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : abhahala

موتورهای جستجو نقش عمده در بازدید و آمار یک سایت دارند.

دانش واندیشه سایتی را برای شما معرفی میکند که سایت شما را به ۱۶۰ موتور جستجو دنیا معرفی میکند.

پیشنهاد میشود که در قسمت ایمیل ؛ ایمیل اصلی تان را وارد نکنید زیرا ممکن است پیام های هرزه برای تان ارسال شود.

برای دریافت آدرس سایت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای ورود به سایت از این آدرس استفاده کنید:

 معرفی سایت به ۱۶۰ موتور جستجو

 

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 663
بازدید کل : 57561
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم