دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

اگر شما در یکی از این شهرهای بزرگ، همین‌ها که به آنها می‌گویند کلانشهر، زندگی می‌کنید احتمالا اگر تابحال سری به کویر نزده باشید حسرت دیدن آسمانی پرستاره بر دلتان مانده و جز مشتی نور کمرنگ در آسمان شب چیزی با نگاه کردن به آسمان گیرتان نمی‌آید با این حال شاید دوای درد و چاره کار شما باز هم در اینترنت باشد.

این صفحه اینترنتی که ظاهرا توسط کارشناسان مرورگر کروم شرکت گوگل ایجاد شده تصویری زیبا از آسمان شب با حضور ۱۰۰.۰۰۰ ستاره را به تصویر کشیده با این تفاوت که با یک تصویر ثابت روبرو نیستید و می‌توانید در میان این ستاره‌ها به گردش بپردازید.

برای لذت تمام از این سایت نیاز به یک سیستم سخت‌افزاری و کارت گرافیک بالا و معقول و سه ساعت وقت کافی برای گردش (و البته اینترنت مناسب در ایران عزیزمان!) دارید تا تمام عجایب کهکشانی که در آن ساکن هستید را با چشم خود ببینید و هی نگوئید خوشا به حالت ای روستایی!

برای دیدن این صفحه اینترنتی به اینجا بروید.

Source: 100,000 Stars via The Awesomer

منبع : فارنت

چطور از قابلیت مشابه منوی استارت ویندوز 8 استفاده کنیم؟

حذف منوی استارت در ویندوز ۸ باعث شده تا برخی برنامه‌های جانبی برای بازگرداندن این منو تولید شود، ولی اگر علاقه‌ای به استفاده از این برنامه‌ها ندارید، باید به شما بگوییم که در خود ویندوز ۸ منویی شیه به منوی استارت وجود دارد. در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

حال که ویندوز ۸ را روی سیستم خود نصب نموده‌اید یا دستگاهی جدید با ویندوز ۸ خریداری نموده‌اید، احتمالا دلتان برای منوی استارت تنگ شده است.

سرفیس، تبلت یا لپ‌تاپ و یا هر دستگاه ویندوز ۸ خود را روشن کنید و اشاره‌گر را در گوشه سمت چپ پایین قرار دهید. حال کلیک راست نمایید تا منویی مشابه تصویر زیر مشاهده نمایید.

win8-start-menu-1

انجام این کار در ویندوز ۷ منجر به مشاهده منوی زیر می‌گردد.

win8-start-menu-2

بله به همین راحتی شما یک منوی استارت ساده در ویندوز ۸ را دارید که می‌توانید از آن برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات استفاده نمایید.

۹۹٪ کاربران این منو را پیدا نمی‌کنند و از وجود آن اطلاعی ندارند، بنابراین به سراغ صفحه استارت مترو می‌روند.

اگر از وجود چنین منویی اطلاع نداشتید، حالا می‌توانید سریع‌تر به خواسته خود برسید.

اکسپریا P با بدنه طلایی
اکسپریا P با بدنه طلایی

معمولا تلفن‌های لاکچری یا لوکس، مشخصات سخت‌افزاری معمولی داشته و در عوض بدنه آنها از طلا و جواهرات یا مواد کم‌یاب و گران قیمت ساخته می‌شوند. علاقمندان این دست از گجت‌های گران‌قیمت نیز بیشتر به ظاهر ابزار توجه دارند و کارایی آنها در اولویت‌های بعدی است. اما شرکت‌های مختلفی نیز در دنیا فعالیت می‌کنند که گجت‌های مطرح بازار مانند آیفون و آیپدها را تغییر شکل داده و در بدنه آنها از مواد گران قیمت استفاده می‌کنند. حال سونی خود دست به کار شده و تلفن پرچم‌دار اکسپریا P را با طلای 24 عیار پوشانده است.

 

یکی از تحلیلگران برجسته حوزه تکنولوژی آقای «جین مانستر» در هفته ای که گذشت یادداشت تحلیلی جالبی در مورد اپل منتشر کرد که در آن دو پیش بینی به چشم می‌خورد؛ اول اینکه تلویزیون اپل در اواخر 2013 معرفی خواهد شد و دوم اینکه یک آیفون ارزان قیمت را در سال 2014 خواهیم داشت.

از لحاظ اهمیت مورد اول به کنار، باید گفت که مورد دوم می‌تواند بسیار جذاب باشد. بگذارید اول به این نکته اشاره کنیم که اگر شما در امریکا باشید، می‌توانید آخرین نسل آیفون با ظرفیت 16 گیگابایت را به قیمت 200 دلار و به صورت اقساطی همراه با یک طرح پایه برای تماس تلفنی و مصرف اینترنت، از اوپراتور مورد نظر خود بخرید. شما 200 دلار نقدی می‌دهید، 600 دلار به حساب اپل واریز می‌شود و اوپراتور با این امید که از مصرف data اضافه توسط مشتریان سود به جیب بزند گپ 400 دلاری را در قالب اقساط از شما دریافت می‌کند.

اما یک امای بزرگ در این میان هست؛ این الگوی تجاری در بازارهای مهم و غیر قابل چشم پوشی مانند چین و هند که اوپراتورها یا مردم در مقایسه با کشورهای پیشرفته متمول نیستند، اصلاً جواب نمی‌دهد زیرا اوپرتورها از طرح های اقساطی پشتیبانی نکرده و مردم باید محصولات را نقداً خریداری کنند. به همین خاطر هم هست که سهم اپل در این کشورها اندک است. حالا شاید جذابیت این دو بازار بزرگ و بکر برای اپل، به کمک مردم دیگر کشورها هم بیاید.

اگر غول کوپرتینو می‌خواهد به 3 میلیارد خریدار تلفن‌های هوشمند در سال‌های آینده دسترسی رقابتی داشته باشد، باید فکری به حال مشکل "قیمت" بکند. اینجا است که آقای مانستر پیش بینی می‌کند راه حل اپل ارائه یک نسخه ارزان آیفون (بدون قرارداد با اوپراتور) باشد. مانستر چندان به جزئیات اشاره نمی‌کند ولی تصور معقول این است که این تلفن ارزان، فقط یکی از نسل های متأخر آیفون نباشد بلکه آیفونی خاص و با طراحی منحصر به فرد باشد. هم اکنون با معرفی هر نسل جدید، آیفون های قبلی (تحت قرارداد اوپراتور) 100 دلار ارزان‌تر می‌شوند.

آیفون 5 به قیمت 200 دلار، آیفون 4S با قیمت 100 دلار و آیفون 4 بدون پیش پرداخت فروخته شده و در عین حال که این قیمت گذاری برای خیلی از امریکایی ها خوب است ولی داشتن تلفن یک یا دو نسل قبل، از نظر روانی چندان برای مشتریان جذاب نیست.

اپل هرگز هیچ چیزی را ارزان نفروخته. کل دنیا (اغراق!) منتظر ارائه آیپد مینی با قیمت 250 دلار بود ولی فیل شیلر با قیمت 329 دلار معرفی اش کرد. اما با وجود اینکه این قیمت در سطح انتظار اکثر مردم و کارشناسان نبود، پایین تر از آیپد اصلی بود. مگر نه؟ و این به خودی خود یک تغییر مثبت است که از نظر خیلی‌ها پوشیده مانده.

آیا شیوه قیمت گذاری اپل بر روی محصولاتش به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت؟ حقیقت این است که اپل دو راه پیش رو دارد؛ حفظ کردن حاشیه سود زیاد برای محصولات موبایل و واگذاری سهم بازار به اندروید، یا ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی تر (به موازات محصول رده بالا) و به چالش کشیدن رقبا. هم اکنون این اتفاق (کاهش قیمت) برای خانواده آیپد افتاده، چرا باید فکر کنیم که "هرگز" برای آیفون رخ نخواهد داد؟

اگر اپل بخواهد از سهم سیستم عامل موبایل خود در بازار جهانی دفاع کند و رشد اندک آن در مقابل اندروید را به فراموشی بسپارد، بهترین چاره این است که یک آیفون ارزان 200-300 دلاری را به خانواده آیفون اضافه کند. این شاید در وهله اول تغییری بزرگ در فلسفه کمپانی به نظر برسد ولی تغییر خوبی است؛ هم برای اپل و هم برای مشتریان.

مدیر عامل اپل، تیم کوک نشان داده که از متفاوت فکر کردن به مقوله قیمت گذاری هراسی ندارد؛ مبنای مقایسه هم عملکرد قبلی کمپانی و روش های استیو جابز در این خصوص است. البته تیم کوک در سطح انتظار ما هم محصولات را ارزان نکرده ولی به هر حال آیپد مینی که نسبت به برادر بزرگش ارزان‌تر است تحت نظر او معرفی شد و قیمت مک بوک ایر در دوره مدیریت او کمی کاهش یافت.

اما در مورد تلفن هوشمند که پر سودترین محصول اپل است ماجرا خیلی فرق می‌کند؛ قطعاً برای فتح بازارهایی که مدل اقساطی با کمک اوپراتورها قابل پیاده سازی نیست، باید چاره‌ای اندیشید و آن چاره‌ای که می‌تواند به فروش مدل اصلی در کشورهایی با اوپراتورهای متمول صدمه نزند، ولی در عین حال اپل را به شکلی تهاجمی وارد بازارهای جدید کند، ارائه یک آیفون ارزان تر فقط و فقط به صورت فروش نقدی است. شما چه فکری می‌کنید؟

 

پاول تروت وبلاگ‌نویس خاصه مایکروسافت است، تقریباً مشابه «جان گروبر» برای اپل. او دیروز در وبلاگ خودش winsupersite سر گلایه از ویندوز فون 7.8 (با ویندوز فون 8 اشتباه گرفته نشود) را گشود و نوشت: «وقتی معرفی شد می‌دانستم بیش از حد خوب است که بخواهد واقعیت داشته باشد. آن موقع [ژوئن] شبیه این بود که مایکروسافت دارد از خریداران اولیه تلفن‌های خانواده ویندوز فون 7 [ویندوز فون 7.1 و 7.5] که قابلیت ارتقا به ویندوز فون 8 را نداشتند، دلجویی می‌کند ولی الآن ماجرا فقط شبیه یک سیلی به صورت است.»

ویندوز فون 7.8 در انتهای مراسم ویندوز فون معرفی شد، یعنی رویدادی که به معرفی ویندوز فون 8 اختصاص داشت. این سیستم جدید (ویندوز فون 8) که حالا بر روی تلفن‌های جدید مثل لومیا 920 عرضه می‌شود با نسخه‌های ویندوز فون 7.1 و 7.5 سازگار نیست زیرا از هسته ویندوز 8/NT استفاده می‌کند و نه پلتفرم ویندوز CE قدیم. مایکروسافت آن زمان توضیح داد که WP 8 نیازمند سخت افزار جدید و پیشرفته (مشخصاً پردازنده‌های 2 هسته‌ای) است که در دستگاه‌های مبتنی بر WP 7.x یافت نمی‌شود.

حالا آقای تروت در وبلاگ خود نوشته: «اصلاً به همین خاطر [عدم امکان نصب ویندوز فون 8 بر روی دستگاه های قدیمی] بود که ویندوز فون 7.8 نیز معرفی شد. عرضه اش، این عرضه افسانه‌ای که هرگز دیگر مورد اشاره قرار نگرفت (!) می‌توانست بهترین و برترین فایده ویندوز فون 8 را به تلفن‌های مبتنی بر WP 7.x بیاورد که همانا کاشی‌های زنده و قابل شخصی سازی بودند. و من می‌توانم بعد از یک ماه استفاده از WP 8 به شما بگویم که این بهترین ویژگی WP 8 است و می‌تواند برای کاربران فعلی WP 7.x هم ارائه شود. البته اگر مایکروسافت بخواهد ارائه‌اش کند. یا اصلاً اگر بخواهد از آن یادی کند!»

او در ادامه می‌نویسد: «با فرض اینکه تیم ویندوز فون هم همان دیوار رازداری غیر قابل نفوذ استیو سینوفسکی در بخش ویندوز را داشته باشد، در فاصله بین معرفی و عرضه ویندوز فون  7.8 به خودم زحمت پرسیدن قضیه را ندادم و فکر می‌کردم که بی سر و صدا به روز رسانی over the air برای کاربران ویندوز فون 7.5 ارائه خواهد شد.» ولی چنین نشده: «آن موقع بود که از مایکروسافت پرسیدم، و جواب دادند که "نظری نداریم". (لااقل پاسخ دادند!)»

حالا یک ماه از عرضه ویندوز فون 8 گذشته و مایکروسافت دیگر هرگز به صورت علنی یا عمومی درباره ارائه ویندوز فون 7.8 برای کاربران ویندوز فون 7.5 حرفی نزده. آقای تروت می‌نویسد: «سکوت، روش رفتار با خریداران اولیه ویندوز فون 7.5 نیست که وفادارترین مشتریان شما هستند. در حقیقت توهین آمیز ترین رفتار است که در کنار حفره‌های عجیب -مثل عدم امکان دریافت محتوای ویدیویی XboX در ویندوز فون 8- برای من این تردید را به وجود آروده که چرا کسی باید دلش بخواهد از پلتفرم موبایل‌ شما [مایکروسافت] حمایت کند؟»

تری میرسون از مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز فون 8 گفته بود که «ما بسیار به کاربران ویندوز فون 7.5 خود اهمیت می‌دهیم و به همین خاطر از ارائه آنچه برای آنها ساخته‌ایم [آپدیت ویندوز فون 7.5 به 7.8]خوشحال هستیم» (حدود دقیقه 105 مراسم) ولی هنوز گام عملی برداشته نشده.

آقای تروت دیگر سکوت را بر نمی‌تابد: «بعد از 5 ماه سکوت، وقت آن است که واقعاً نشان دهید عمیقاً اهمیت قائل هستید یا نه. وقت باز کردن قضیه است. جوابی ارسال کنید. ویندوز فون 7.8 را به بحث بگذارید. به ما بگویید کِی ارائه می‌شود . چرا اینقدر طول کشیده. چیزی بگویید، هر چیزی.»

در حالی که موجودی انبار لومیا 920 در اکثر اوپراتورها به پایان رسیده و به نظر می‌رسد ویندوز فون 8 شروع خوبی داشته، هنوز مشخص نیست که آیا به روز رسانی ویندوز فون 7.8 برای دارندگان تلفن‌های مبتنی بر ویندوز فون 7.5 ارائه می‌شود یا خیر؟

 

در حالی که گوگل مشغول عرضه اینترنت یک گیگابیتی در برخی نقاط آمریکا است و قصد دارد آن را گسترش دهد، اکنون نوبت به شرکت مخابراتی BT رسیده که اینترنت فوق سریع ۱۰ برابری خود را رونمایی کند. این سرویس به هر مشتری پهنای باندی بالاتر از حداکثر اینترنت شبکه رسانه ای المپیک لندن اختصاص می دهد.

چندی است استفاده آزمایشی از اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تعدادی کارخانه آغاز گردیده است. BT این اینترنت را در کنار سرویس قبلی ۳۳۰ مگابیتی کارخانه بر روی همان فیبرهای نوری راه اندازی کرده است. جالب است بدانید که میانگین پهنای باند فعلی کاربران در بریتانیا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

بی تی می گوید این مرحله آزمایشی اولیه بر اساس تکنولوژی جدید فیبر با نام XGPON انجام شده که توسط شرکت چینی ZTE توسعه یافته است. برای دریافت این سرویس دفاتر اصلی کارخانه مورد آزمایش مستقیما با استفاده از فیبرنوری به مرکز مخابراتی متصل شده است. حالا این کارخانه که آرکول نام دارد اولین کسب و کار در بریتانیا است که از چنین رکوردی در سرعت اینترنت بهره می برد.

بی تی امیدوار است با پیاده سازی این پیش نمایش موفق از سرویس جدید خود، بتواند به مشتریان بالقوه اش نشان دهد که با همان فیبرهای نوری فعلی می توانند از سرعت های بسیار بالاتری بهره ببرند. ارتقاء مراکز ارتباط و مبادله و تجهیزات کاربران، برای ایجاد این تفاوت بسیار عظیم کافی به نظر می رسد و نیازی به تغییر زیرساخت نیست.

اجرای این پروژه ابتدا از منطقه Cornwall آغاز خواهد شد. زیرا پیش از این با حمایت مالی اتحادیه اروپا، صدهزار خانه و مرکز اداری این بخش به شبکه فیبر نوری بی تی متصل شده اند.

سونی می گوید XBR-84X900 وقتی عرض شود نه تنها اولین سیستم محتوای رسانه ای کمپانی با کیفیت 4K بلکه اولین از نوع خود در دنیا خواهد بود. یک تلویزیون 84 اینچی اولترا HD که 8 میلیون پیکسل را در قابی با رزولوشن 3840 در 2160 جای داده و درخشش و وضوح آن چنان خواهد بود که شاید کار و زندگی تان را با نشستن جلوی اش از یاد ببرید.

این تلویزیون راهکاری یکپارچه مبتنی بر 3 چیپ‌ست دارد که تکنولوژی های اختصاصی سونی را با تکنولوژی جدید موتور تصویرساز X-Reality PRO در هم می‌آمیزد و محتواهای ویدیویی را به نزدیک کیفیت 4K رسانده و پخش می‌کند. بله درست خواندید، این راهکار یکپارچه هر محتوایی را که دوست دارید، چه شبکه های کابلی باشد یا فیلم هایی که از روی دیسک پخش می‌شوند، به رزولوشن 4K تبدیل می‌کند.

یکی از مدیران سونی آقای «ری هارتجن» اضافه می‌کند که سونی نه تنها پروژکتورهای 4K را برای سینماها می‌سازد، بلکه دیسک پلیر Blu-ray و تلویزیون اولترا HD که هر دو قادر به تبدیل ویدیوها به کیفیت 4K هستند را نیز عرضه می‌کند و اگر همه اینها کافی نیست، دوربین‌های تصویر برداری 4K حرفه ای نیز برای استودیوهای تولیدی عرضه می شوند. استودیوی خود کمپانی یعنی Sony Pictures Entertainment نیز هر روزه ویدیوهایی با این کیفیت را ضبط می‌کند.

سونی یکی از معدود کمپانی هایی است که مدل تجاری آن عمودی است و در بیشتر عرصه های اکوسیستم تکنولوژی حضور دارد. از این رو بر خلاف خیلی کمپانی ها قادر خواهد بود به فراگیر کردن استاندارد 4K در عرصه تمام محصولات و محتواهای رسانه ای خود بپردازد.

تلویزیون اولترا اچ دی XBR-84X900 از چند هفته دیگر به دست کسانی که آن را پیش سفارش داده اند می‌رسد و احتمالاً در ادامه این ماه میلادی با قیمت 24,999 دلار امریکا به فروش گذاشته خواهد شد. تکنولوژی هایی که در آن به کار رفته عبارتند از: نور پس زمینه dynamic edge-lit LED، موتور تصویر ساز با کیفیت 4K برخوردار از 3 چیپ X-Reality Pro، سیستم صوتی 3 جهته متشکل از 10 اسپیکر (مجموع توان خروجی 50W)، قابلیت سه بُعدی passive با کیفیت Full HD، و امکان اتصال به شبکه.

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروسازی: پژو ۲۰۰۸ مفهومی، از جمله خودروهای مفهومی‌است که از حضور آن در نمایشگاه پاریس خبر داده‌اند و ظاهرا پژو قصد دارد این خودرو مفهومی‌را در کنار خودروهای دیگر خود نظیر ۲۰۸GTi ،۲۰۸ XY، مدل مفهومی‌و سوپر اسپرت Onyx، فیس لیفت RCZ به نمایش بگذارد.
این خودرو آن‌طور که اعلام شده، توسط تیم طراحی پژو پاریس، شانگهای و سائوپائولو طراحی گردیده است و آن را مدل بهبود یافته کراس اوور مفهومی‌Urban می‌دانند که پژو با خود به نمایشگاه پکن آورده بود.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: نسخه ویژه از خودرو نیسان جی تی آر ۲۰۱۴ رنگ طلایی با نام “بولت طلایی” در یک مراسم به نفع بنیاد خیریه اوسین بولت به حراج گذاشته میشود.

این مناقصه از ۲۲ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۱۲ بازخواهد بود و این خودرو به بالاترین پیشنهاد خریداران این خودرو تحویل داده خواهد شد و ماحصل این مناقصه نیز به بنیاد اوسین بولت تعلق خواهد گرفت تا در فرصت‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان و افراد جوان در کشور زادگاه بولت یعنی جامائیکا صرف شود  و این حراج در هر کشوری که خودرو جی تی آر به فروش میرسد بازخواهد بود.

علاوه بر این خودرو منحصر به فرد،یک بشقاب طلایی نیز با امضای اوسین بولت به خریدار اهدا خواهد شد.

اوسین ولت در این مورد میگوید:”این مناقصه برای من شور و هیجان را به ارمغان می‌اورد زیرا آرزوی من علاوه بر سرعت و تعالی کمک به بچه‌ها و افراد جوان مستحق است”.

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم